Project Description
- Category
- Proiecte
Scopul principal al proiectului Târgul Firmelor de Exerciţiu. „FRESH food, not FAST food.” este de a informa tinerii asupra unei alimentatii sănătoase prin promovarea stilului de viata sanatos şi conştientizarea beneficiilor alimentaţiei sănătoase, echilibrate şi variate in cadrul organizarii targului firmelor virtuale. Un alt scop al proiectului il reprezinta schimbarea anumitor obiceiuri alimentare nesanatoase in randul elevilor de toate varstele prin intermediul atelierelor de informare, dezbaterilor si lectiilor de gastronomie demonstrative finalizate cu un targ al firmelor de exercitiu .
Elaborarea şi implementarea unui proiect ce vizează componentele stilului de viaţă sănătos este o necesitate deoarece societatea românească parcurge schimbări rapide , din punct de vedere economic, social şi valoric. Prin intermediul acestui proiect putem interveni în îmbunătăţirea sănătaţii şi dezvoltării elevilor, îndeosebi prin corectarea obiceiurilor alimentare.
Firma de exerciţiu ca metoda didactica moderna si inovativa este potrivită pentru însuşirea, exersarea şi aprofundarea cunoştinţelor economice, a aptitudinilor personale şi comportamentelor aplicabile în toate domeniile economice. In învatamântul modern, o mare importanta o reprezinta cresterea interesului elevilor pentru şcoala, prin sporirea abilitatilor practice si a atractivitatii orelor de curs, prin utilizarea unor mijloace si strategii didactice noi orientate spre nevoile reale ale mediului de afaceri.
Elevii participanti la targurile firmelor de exercitiu nationale si internationale, devin capabili să înţeleagă lumea în care trăiesc şi să o transforme, să se cunoască pe sine şi să se transforme, să recepteze şi să transmită mesaje specifice domeniului afacerilor.
Proiectul îşi propune ca obiective principale:
O1: Conştientizarea privind importanţa consumului de alimente sănătoase şi adoptarea unui comportament in consens cu alimentaţia raţională şi un stil de viaţă sănătos in randul tinerilor
O2: Promovarea unor comportamente alimentare sănătoase adecvate sănătaţii fizice şi psihice a elevilor;
O3: Formarea si consolidarea deprinderilor de alimentaţie sănătoasă
O4: Formarea competenţelor antreprenoriale ale elevilor din domeniul economic
O5: Dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi colaborare între elevi- părinţi – profesori – comunitatea locală
Grupul ţintă în fiecare din cele 7 şcoli este format din :
1. Colegiul Economic „Virgil Madgearu” (sector 1) – aplicant
2 X 30 elevi= 60 elevi + 5 parinti
2. Colegiul Tehnic “Mircea cel Bătrân” (sector 1) – partener
2 X 30 elevi = 60 elevi + 5 părinţi
3. Colegiul Național “Emil Racovita” (sector 2) – partener
30 elevi + 5 părinţi
4. Școala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu” (sector 3) – partener
2 X 30 elevi = 60 elevi + 5 părinţi
5. Liceul Tehnologic „Mircea Vulcănescu” (sector 4) – partener
2 X 30 elevi = 60 elevi + 5 părinţi
6. Liceul Teoretic „Ștefan Odobleja” (sector 5) – partener
30 elevi + 5 părinţi
7. Colegiul Economic ”Costin C. Kirițescu”(sector 6)- partener
2 X 30 elevi = 60 elevi + 5 părinţi